poniedziałek, 1 czerwca 2015

Żytni mugcake z truskawkami


 Składniki:

  • 2 białka
  • 1 żółtko
  • 35 g mąki żytniej typ 2000
  • 60 g truskawek 
  • 12 g odżywki białkowej 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • opcjonalnie: cynamon, 1 łyżka jogurtu*
* Jogurt spowoduje, że mugcake będzie bardziej wilgotny. Ja jogurtu nie dodałam i był odpowiednio wilgotny, ponieważ truskawki puściły sok. 

Wbijamy jajko i jedno białko do miski, dodajemy mąkę i odżywkę. Całość mieszamy. Truskawki kroimy i dodajemy do powstałej masy, wraz z proszkiem do pieczenia. Ponownie mieszamy. Masę przekładamy do kubka/miseczki (naczynie wcześniej skropić wodą, masa się nie przyklei), wstawiamy do mikrofalówki na 2-3 minuty (w zależności od mocy mikrofalówki). Smacznego!

Żytni mugcake podałam z truskawkami, domowym masłem orzechowym i polałam polewą z ciemnego kakao. 








Milion Smaków Truskawek - druga edycja

5 komentarzy:

  1. świetne zdjecie i przepis. Aż żałuję że nie mam mikrofali

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju śliczne zdjęcie! Aż szkoda by było jeść :)
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń