niedziela, 10 maja 2015

Dietetyczny sernik na zimno z galaretką *bez cukru



Miałam skorzystać z gotowego przepisu, ale nie byłabym sobą, więc stworzyłam coś banalnego, a zarazem smacznego. Sernik na zimno bez cukru z galaretką z herbaty owocowej? Może spróbujesz?



Składniki (tortownica o średnicy 23 cm):

  • 1 kg chudego sera twarogowego Emilki 0%
  • 15 tabletek słodzika
  • 40 g żelatyny Winiary 
  • 30 g odżywki białkowej waniliowej* 
*Można pominąć lub zastąpić aromatem waniliowym lub startą laską wanilii. 
Galaretka:
  • 4 torebki owocowej herbaty (owoce leśne)
  • 4 tabletki słodzika 
  • 15 g żelatyny Winiary
  • 100 g mrożonych jagód 

Ser twarogowy przełożyć do miski. Słodzik rozpuścić i dodać do sera. Żelatynę dodać do garnuszka i rozpuścić w 1/2 szklanki wody, nie doprowadzając do zagotowania. Stopniowo dodawać do masy twarogowej. Odżywkę białkową dodać do masy. Całość przełożyć do silikonowej tortownicy (użyłam takiej ze szklanym dnem), wstawić do lodówki na godzinę. 

W tym czasie możemy przygotować galaretkę. 4 torebki owocowej herbaty zalać 300 ml gorącej wody, dodać słodzik i wymieszać. Ostudzić. Żelatynę rozpuścić w zimnej wodzie i dodać do herbaty. Wsadzić do zamrażarki na 15 minut, mieszając co jakiś czas. Po upływie czasu, masę serową wyjąć z lodówki, rozsypać na niej jagody i zalać galaretką. Ponownie wstawić do lodówki. Sernik należy słodzić w lodówce, najlepiej całą noc. 


Kaloryczność (12 kawałków):
1008 kcal | białko 188 g | węglowodany 50 g | tłuszcze 6 g
1 kawałek - 84 kcal | białko 15 g | węglowodany 3,4 g | tłuszcze 0,5 g

















































fabryka sernika

9 komentarzy:

  1. Wygląda per-fek-cyj-nie!!!!! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. kolejna pozycja na liście "do zrobienia" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne kolory na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słodzik? Odżywka białkowa? Chyba jestem nienowoczesna, ale nie używam:) A co do ciasta, wygląda obłędnie i piekne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis powstał z myślą o moim chłopaku i nieznajomej, od której dostałam maila z propozycją "odchudzonego" sernika bez cukru, tak żeby sportowiec mógł rozkoszować się ciastem bez wyrzutów sumienia. Na co dzień słodzik nie figuruje w mojej kuchni i nie jestem jego zwolenniczką. Tak czy siak - dziękuję :)

      Usuń
  5. Przepis sprawdzony, sernik wyszedł pychota �� Zamiast jagod dałam maliny i herbatę malinową -polecam ☺

    OdpowiedzUsuń