sobota, 6 września 2014

Ciasto fasolowe bez mąki


Lubicie kakao? Ja bardzo! Co za czym idzie... Lubicie murzynka? Ja bardzo! Niestety, ale murzynek nie należy do dietetycznych i zdrowych ciast, dlatego dzisiaj przepis na banalny, aczkolwiek zdrowszy zamiennik - CIASTO FASOLOWE BEZ MĄKI. Idealnie wilgotne... nawet na trzeci dzień. Kto nigdy nie spróbował, niech szybko maszeruje do kuchni!


Składniki: 
- 1 puszka czerwonej fasoli (opakowanie 400 g, po odsączeniu 240 g) 
- 2 jajka
- 2,5 łyżki oleju (rodzaj wedle upodobań, ja użyłam rzepakowego) 
- 1/3 szklanki cukru trzcinowego / można zastąpić namoczonymi wcześniej daktylami
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
- 2,5 łyżki naturalnego kakao
+ ulubione bakalie, orzechy, cynamon.

Polecam od razu zrobić z podwójnej porcji, znika w mgnieniu oka!


Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Fasolę odsączamy na sitku i dokładnie przepłukujemy wodą. Następnie wrzucamy ją do blendera wraz z pozostałymi składnikami, wszystko dokładnie miksujemy. Ciasto wylewamy do małej keksówki wyłożonej papierem.  (Ten krok pomijamy, gdy mamy silikonową formę. ) Pieczemy 35-40 minut w 180 stopniach. (Akurat tym bym się nie wzorowała, bo każdy piekarnik ma inną moc, więc tutaj sprawdzi się metoda do suchego patyczka). Życzę smacznego! 








9 komentarzy:

  1. Genialne, do wypróbowania, koniecznie! Robiłam już cukiniowe brownie i bardzo mi smakowało, więc pewnie to również polubię :) A Twoje zdjęcia są genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę pyszne! Trzeba chować, bo znika w tempie ekspresowym :) Dziękuję, miło mi!

      Usuń
  2. A moje kruszy sie przy krojeniu. Dałam wszystkiego tyle, ile w przepisie. Moze za duzo bakalii? Co moge zrobic, zeby temu zapobiec następnym razem? Samo ciasto, nawet pokruszone - niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie może być to spowodowane zbyt dużą ilością bakalii. Moje jeszcze nigdy się nie kruszyło, było zwarte i wilgotne. A i jeszcze jedno - jakiej fasoli użyłaś?

      Usuń
  3. Czerwonej, tu sie nazywa kidney, cos, jak nerkowa. Bede próbować z innymi, bo prawie sama zjadłam to ciasto :) Moze jajko jedno dodać, bo masa była dosc gęsta, blender z trudem ja mieszał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ugotowałaś ją sama czy fasola z puszki? Bo tutaj może być problem. Jak robiłam ze zwykłej gotowanej, białej fasoli, to od razu zauważyłam, że masa jest zbyt zwarta i po dodaniu kolejnego jajka wszystko było ok, więc dodanie jednego jajka nie rozwiąże problemu.

      Usuń
  4. A jakie to w smaku jest? w porównaniu do normalnego ciasta z mąki? ile tych bakalii można dodać?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o smak, to można go porównać do mega wilgotnego czekoladowego brownie, aniżeli do zwykłego murzynka. Nie jest suche, jest wilgotne i delikatne w środku. Mi z bakaliami nie smakuje tak jak bez nich, z orzechami jest ok, ale proponuje spróbować najpierw solo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw się wkurzyłam bo miałam tak mało masy że myślałam że już z tego nic nie będzie, ale ciasto na szczęście mi dość mocno urosło (co nie znaczy, że jest wysokie :D ). Ciasto jest mocno czekoladowe o dziwnej konsystencji, delikatne, kruche, mokre, nic a nic w nim nie czuć fasoli i co jest moim największym zdziwieniem...jest naprawdę dobre :) Dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń