poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Wegetariańskie leczo z ciecierzycą


Składniki (2-3 porcje):

  • 200 g ugotowanej ciecierzycy
  • 200 g pieczarek
  • 1 średnia cukinia
  • 1 średnia papryka
  • 2 małe cebule
  • 500 g przetartych pomidorów (użyłam domowych, ale z puszki będą ok) 
  • 1/2 szklanki świeżego szczypiorku
  • kolendra (świeża, mielona lub ziarnista), pieprz ziołowy, sól morska, słodka papryka
  • łyżeczka octu jabłkowego
  • olej do podsmażenia 

Do dużego garnka wlewamy olej, dodajemy cebulę, cały czas mieszając. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy czosnek, następnie cukinię, pieczarki i paprykę, nadal mieszając. Wlewamy przetarte pomidory i dusimy przez 15 minut. Następnie dodajemy ciecierzycę, ocet i przyprawiamy do smaku. Dusimy przez kolejne 15 minut, dodajemy szczypiorek i dusimy jeszcze przez 5 minut. Podajemy z ryżem, zajadamy z grzankami lub z tym czego dusza zapragnie. Smacznego!











8 komentarzy:

  1. Bardzo mi odpowiada takie połączenie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bym sobie jutro na obiad zjadła takie leczo! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja sie zastanawiałam jak wykorzystać ciecierzycę :) Z nieba mi spadasz, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam i wyszło pyszne, choć mam wrażenie, że brakowało trochę przypraw

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie za mało ich dodałaś, moje było wyraziste, świeża kolendra zrobiła swoje.

      Usuń
  5. Bardzo, ale to bardzo lubię leczo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile mniej więcej kalorii ma jedna porcja takiego leczo? :)

    OdpowiedzUsuń