niedziela, 22 lutego 2015

Gryczana babeczka z kubeczka w 5 minut



Naszła Cię ochota na coś słodkiego, ale masz dwie lewe ręce do pieczenia lub po prostu nie masz zbyt wiele czasu na wypieki? Mam dla Ciebie alternatywne rozwiązanie, które zajmie Ci około 4-5 minut, spróbujesz?


Składniki (kubek 300-350 ml):

  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki gryczanej*
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka oleju
  • 1 łyżka kako
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • słodzik w proporcjach wedle upodobań - stewia, ksylitol, cukier

*mąkę można zastąpić inną, ale warto zwrócić uwagę na proporcje i gęstość ciasta. 

Jajko wbić do miseczki, rozbełtać widelcem i dodać pozostałe składniki, całość wymieszać. Uzyskaną masę przełożyć do kubka i piec w mikrofalówce przez 2,5-3 minuty na najwyższej mocy. (Mi wystarczyło 2,5 minuty, ale każdy ma mikrofalówkę o innej mocy, więc wystarczy kontrolować i uważać żeby nie przesadzić z czasem pieczenia i naszej babeczki nie przpalić). Podawać z ulubionymi dodatkami - dżemem, owocami, kremem czekoladowym z awokado, musem z banana... opcji jest wiele! Smacznego! 








8 komentarzy:

  1. Proste, szybkie i na pewno pyszne! W pewnych momentach żałuję, że nie mam mikrofali :P

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie mam mikrofalówki...:(
    Ale i tak wygląda przepysznie :D
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czekoladowe ciastko z mikrofalówki! W sam raz na nagły, slodyczowy głód. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że po raz pierwszy robiłam, jakoś wcześniej nie miałam okazji, bo mam tyle pomysłów codziennie, że zapominam co mam zrobić, ale dzisiaj mnie oświeciło!

      Usuń
  4. Genialny przepis :) ja zrobiłam wersję czekoladową :) zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam, robiłam tę babeczkę :)
    Pozdrawiam,
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń